پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۹

 مروری بر زندگی یک دجال

شیخ آصف قندهاری وقتی نوجوان بیش نبود درحوتقول جاغوری نزد آقای وحیدی درس های عربی را شروع کرد و سالهای بسیاری را در مدرسه ایشان درس خواند.
سالها گذشت ، بعد از آنکه شیخ آصف از عراق برگشت درقندهار، با حمایت ملاهای هزاره وسرازیر کردن وجوهات از هزارستان به قندهار، محسنی موفق به ساخت مدرسه ، کتابخانه و جلب و جذب شاگردان بسیاری شد.
زمستان 1357 وقتی سربازان دولت کمونیستی نورمحمد تره کی شبانه به خانه محسنی تهاجم بردند تا اورا گرفتار نمایند، او با کمک تعدادی ازدوکاندارن جاغوری باشنده هلمند از قندهار مخفیانه به لشکرگاه انتقال داده شده مدتی در یکی از خانه های هزاره های لشکرگاه ماند تا اینکه از لشکرگاه به ایران فرار کرد و رفت عراق و برگشت در ایران ودرسال 1358 حزب حرکت اسلامی را طراحی کرد.
حرکت اسلامی طی بیش از ده سال جنگهای گروهی وکشتار بی رویه مردم در هزارستان ، نقش ستون اصلی را داشت و باشدت تمام تنور جنگ در هزارستان را گرم نگه داشت درحالیکه 95% نیروهای مصرفی حرکت اسلامی را باز هم هزاره ها تشکیل میداد.
بعد از سقوط دولت کمونستی نجیب ، سران گروه های جهادی هزاره تصمیم به تشکیل حزب قدرت مند گرفتند ودر بحوبه تشَکل حزب وحدت، دعوت نامه های برای شیخ آصف فرستاده شد تا با حضور خویش حزب نوظهوررا قوی تر سازد.شیخ آصف اما شرایطی برای ملحق شدنش را پیشکش کرد.مدتی نگذشت شروط مُغلق تری فرستاد. محسنی باهراس از اینکه اگر با حزب جدید(حزب وحدت) بپیوندد رهبری و آغایی خود را از دست خواهند داد. یاهم شاید بخاطر جنایاتی که در دوران جنگ های گروهی مرتکب شده بود محاکمه گردد ، ازین پیوستن سر باز زد .
در دوران حکومت برهان الدین ربانی ، محسنی در خدمت دربار شورای نظار قرار گرفت و در بدل تصاحب زمین های اردوی ملی در کارته چهار( زمین های مدرسه خانم النبیین) نقش بلعم باعور را برای دولت ربانی موفقانه ایفا کرد. او بدون اسم اعظم فتوا های کشنده و شکننده ی علیه مقاومت غرب کابل برای ربانی صادر کرد.
دردوران امارت طالبان، هزارستان در بدترین وضعیت کشتاروتحریم از سوی آن گروه قرار گرفت. قتل عام های وحشیانه مردم دریکاولنگ ، مزار، بامیان ، پروان ،غزنی ، کابل وکشتار های فجیعانه ومفقود شدن گروهی هزاره ها در مسیر های قندهار،هرات ،کویته ، پشاور ودیگراکناف کشورصورت گرفت. شیخ اصف بعنوان رهبر مذهبی این مردم حتا یک مورد عکس العمل نمایشی هم از خود نشان نداد. حتا یک بار اعمال وحشیانه طالبان در مورد کل کشور را محکوم یا ملامت نکرد.
و امروز نیز بیشترین مداحان ونوحه خوانان شیخ آصف را هزاره ها تشکیل میدهند. مردمی که بیشترین ضربات را از ناحیه او خورده اند .
Image may contain: 1 person, beard
Mahdi Bakhtiari, رفیق خموش and 494 others
187 comments
62 shares
Like
Comment
Share

هیچ نظری موجود نیست: